START THE STEP!

START THE STEP!

Thursday, July 2, 2009

FIKIRKAN SEKALI LAGI..

vs


salam...di sini daripada yang saya faham...tujuan kita berpolitik sebenarnya adalah untuk MENEGAKKAN KEBENARAN di MUKA BUMI ALLAH ni...bukan hanya berpolitik semata-mata untuk bersuka-suki dan sebagainya...

JADI...bila kita tau tujuan ini, secara automatiknya kita akan menyokong dan mengerahkan tenaga kita untuk membantu AMIR=peNGUASA yang menegakkan islam dalam kalangan masyarakat dan negara....

Justeru, untuk mencari pihak manakah yang berada di jalan benar, kita sebenarnya perlu mengkaji sendiri...cuba cari info dan fahamkan...bukan nya TAQLID semata-mata dengan mengikut orang ja...ORANG SOKONG HAK NI...DIA PUN NAK SOKONG GAK AIH....
Kita tidak boleh hanya try n error ja...

JAdi, bila kita kaji...kita perlu melihat DASAR setiap parti contohnya...yang mana satu menegakkan islam dan yang mana tidak...rasanya di sini saya tak perlu menyatakan nama PARTI tersebut kerana anda lebih arif dari saya....

Tapi bagi sesetengah orang, depa mempunyai fikiran,

"Eleh...kata ja nak bawak islam...tapi kutuk orang gak...mengumpat banyak pulak...wat x serupa bikin la depa ni"

lebih kurang cam tu la ayat2 tersebut.....tapi...di sini saya tegaskan sekali lagi...kita nak menyokong sesuatu PARTI tu kita kena lihat DASAR dia...sama ada dia bawak ISLAM tau pun ada matlamat lain di sebaliknya....yang kononnya memperjuangkan HAK MELAYU....sebenarnya isu hak melayu ni tidak sepatutnya timbul kerana ISLAM itu AGAMA yang SYUMUL....ISLAM tak pernah merendahkan satu2 bangsa atau darjat dengan darjat yang lain...ISLAM adalah untuk semua...ada ja orang yang bangsanya cina tetapi islam..CUBA KITA FIKIR???

dan jika persoalan begitulah yang bermain di fikiran kita...sebenarnya...kalau sesuatu masalah yang berlaku adalah disebabkan orang iaitu MANUSIA yang mencorakkan NAMA sesebuah parti 2...seperti mana juga dalam agama ISLAM kita sendiri...

Yusuf islam pernah berkata...."jika saya lihat islam itu pada orang islam saya mungkin tidak masuk islam...tetapi saya diberi HIDAYAH Allah untuk mengenali APA ErTiNYA AGAMA isLAM itu yang sebenar...."

Jadi...saya percaya para pemblogger di luar sana yang merupakan manusia juga mempunyai akal yang sihat yang dianugerah Allah...so., fikirkanlah?


baru2 ini jika kita alert dengan POLITIK negara, Tuan GUru Nik Aziz telah mengajak PIHAK KERAJAAN untuk BERDEBAT...atau lebih harmoninya MUZAKARAH....
tujuannya adalah untuk duduk berbincang dan menemui titik penyelesaian dalam pelbagai isu...

antaran tajuk muzakarah yang tidak menjadi kenyataan itu adalah:

1. PAS ajak UMNO berdebat mengenai isu perlaksanaan HUKUM HUDUD.

2. PAS ajak UMNO bermuzakarah mengenai kefahaman Islam dalam kalangan parti politik.

3. PAS ajak UMNO berdebat mengenai isu fanatisme dan perpecahan umat Islam di negara ini.

4. Debat mengenai pemesongan akidah umat islam.

5. Muzakarah bagi menyelesaikan masalah uMMah...

6. Membincangkan beberapa isu pelaksanaan UNDANG-UNDANG SYARIAH.

7. Bermuzakarah bagi mencari jalan membendung dan menangani ISU MURTAD dalam kalangan UMAT ISLAM.

8. Berdebat mengenai AGAMA, ISU FITNAH yang menggugat perpaduan UMAT ISLAM.

9. MUzakarah menyelesaikan perpecahan yang menimpa masyarakat MELAYU.

10. Muzakarah mengenai isu KAFIR MENGKAFIR berpunca daripada AMANAT HAJI HADI

11. Berdebat mengenai isu yang membabitkan HAK KEISTIMEWAAN ORG MELAYU.

12. Berdebat mengenai isu PERPADUAN...


~Wallahua'lam~








Dalam Melangakah Terkadang Diri d ujI Dengan Ujian Yg terasa Berat HinGGa dri Terduduk&menaNgis..Perit Terasa tP KetahuiLAh&RenungilaH KembaLi ke Dalam dri....MungKin Dia HadirKan air MaTa Tika itu UTk menJahiT KemBali SejaDah iMan yg Kian TerKoyak LanTAraN Ada LanGkaH2 yg TerSasaR dr KeikHlasn..SeEMOga dri d TetapKan iman..D Setiap KepayahAn ada KemanisAn..^_^

9 comments:

DEVOTEE said...

salam,

wah! makin berani ya!

baguih2!! truskan, no fear! fight for the truth!!

salam prjuangan... :)

dani said...

org melayu xkan bole bersatu ats nma Bangsa MELAYU..
yang ada hanyalah perpaduan ats nma ISLAM..
2 je sbnrny..

albanaT said...

salam....alhamdulillah...yang ni pun brani skit2 ja...cuma tuk lontarkan idea yang aku paham...tp klu sapa2 x setuju bole ja bangkang...kita open-minded...tp mmg kita kna teruskan perjungan!!!...ya...hidup islam!!!

mmg yang 2 pn dani oiii...tp besa la klu manusia nak kan penjelasan...cuba nanti org yang ang nikah tanya ang...knapa awat nak kwen dgn saya...ang pn akan hurai la pnjg lebaq...tapi pa pn...mg tui 2...perpaduan hnya akan berlaku ats nama ISLAM....dan Allah pn dah janji ISLAM akan menang gak satu hari nnti....

yg kita ni just truskan usaha dan ikthtiar tuk menjayakan matlamat 2 ja...

albanaT said...

Nasir. FIGTH 4 THE TRUTH....cam moto BADAR ja...^_^

DR 1221 said...

Suasana politik di malaysia berbeza, yg menongkat Islam adalah melayu, maksud saya ibarat melayu itu mendukung Islam. Bukan hendak melebihkan melayu, tidak. Melayu hendaklah bersatu. Andaikata terjadi sebagaimana peristiwa 13 Mei, diandaikan melayu tidak bersatu, melayu akan hancur, bangsa lain mengambilalih pentadbiran, pikirkan kesannya ke atas Islam. TADBIRRR.

DEVOTEE said...

salam

ak plik dgn dr 1221. igtkan sapa, sbbnya klo org 2 btoi2 pham islam dia xkan ckap cm 2. MELAYU pndokong ISLAM???

so, ak pn cek la blog dia. rpa2nya pghina ulama, pnyokong kjaan. jga2 liana, jgn trpngaruh, kuatkan iman. jgn trmakan sentimen prkauman sprti 13 mei dn sbgainya...

ISLAM FOR ALL

albanaT said...

>DEVOTEE

huhu...syukran nasir...ak tau...dia 2 x brp paham...so, kita x le la nk truih pangkah dia...slow2...

ak pun p tgk blog dia...pas tgk dia letk gambaq TUK GURU pelik2 ak truih kluaq...dia pnya geng pn sama ja ngan dia...semua berpuak...

YA ALLAH...kuatkan hati~
insya-Allah

huhuphorai said...

PAS untuk orang bodoh mcm nik aziz. dia gian dengan elizabeth wong.

nik aziz menangis bukan dengar berzanzi tapi dengan amy search menyanyi...nyanyok ko sokong la..

tak cool langsung pAS kolot..

harap jangan ada sesiapa diluar sana yang tersinggung kerana ini semua kebenaran hehehe...

menang di manek urai pun menipun undi dan baling botol pada perempuan..

aku baling balek...hidup umno!

albanaT said...

>huhuporai


ang ni la...dh eja pn x btui...

slalu nya bla kita nk ckp kna la pkiq dlu...

ni smpi kutuk tuk Guru...

slalu nya bla kita menunding jari 1 ke arah org len...sbnarnya 4 lagi jari ke arah kita...

klu ang kata org len bodo...ayt seterusnya ang pkiq la sndri no...

wallahua'lam...

klu dlm islam pn nabi ajar kita ni...klu sejahat mna pn org wat jahat kt kita..kita kn awat bek kt dia...

ada seorg pmpn tua penah kutuk nabi tapi dia buta(rs nya penah kut dgq cita ni...xkan org pndi x nah dgq cita nabi kut kan)

dia asyik cerca n hina nabi...tp apa yg nabi bt...baginda siap suap mkn gi kt pmpn tua 2...

tapi bila baginda wafat...last2 SAidina Abu Bakar pn ganti tmpt baginda dan truskan bg mkn...tp bla pmpn 2 rs len dia tnya Abu bakar...

dan abu bakar kata sebelum ni RAsulullah lah yg menyuapkan kamu...

lalu pmpn tua 2 nangis n dia islam...

~wallahua'lam~