START THE STEP!

START THE STEP!

Wednesday, February 3, 2010

aku cinta kepadamu..^_^



salam alaik...bertemu kembali kita dalam medan pena...sudah lama rasanya saya ni tak menulis..apa??..anda katakan bohong...saya berani kerana benar..takut kerana salah..huhu..^-^
:puppyeyes:
menulis dengan tangan di atas buku satu yang mungkin.....tapi menulis di atas blog..rasanya sudah lama saya tak menyentuhnya.....saya dapat rasakan kerinduan sahabat2 kepada saya..huhu..anda rindu saya??..saya pun rindu anda..:wave:

kali ni..jika anda perhatikan betul2 dengan 2 mata anugerah Allah tu...(oo..saya lupa..yang rabun silakan ambil spek matanya)...anda akan dapat melihat satu perkataan...LOVE~
perhatian:fokus kepada perkataan..bukan makanan...:galit:


apa yang anda fikir tentang LOVE=CINTA=MOHABBATEIN=AII=SARANGHEE=ASHITERU???

bagi yang nakal...mungkin anda fikir...rasa cinta kepada boya fren anda...bagi yang sudah membina masjid..anda mesti cintakan suami anda(mabruk=jalan yang sah)

bagi yang penggemar makanan..anda mesti cintakan makanan anda yang lazat2...char keow tew...nasi goreng..teh tarik..nyum2..

bagi penggemar fesyen..anda mungkin cintakan baju2 anda yang harganya beratus-ratus...beribu-ribu dan berjuta-juta...(1pembaziran mungkin??:ha?:)
ya...kullu2..semuanya ini adalah rasa cinta...namun...pernahkah anda terfikir...cinta kepada keduniaan ini pasti semuanya akan hilang...

BAJU ANDA!!!:inis:

MAKANAN ANDA!!!

SUAMI ANDA!!!!

BOYA FREN ANDA!!!!
:okay:


(asyik anda ja..saya skalila..excpt boya fren saya xdak yea~sory skit):bringiton:


ya..cinta kepada semua ni..mmg tak kekal..confirm la 100% tak kan KEKAL!!!!

dan betullah kata2 pepatah

"jika engkau mencintai bunga...sedarlah ia bunga itu kan layu....

"jika kau mencintai harta...harta itu nanti kau akan tinggalkan....

"jika kau mencintai manusia..manusia itu nanti kan mati......

" jika kau mencintai makanan..makanan itu nanti akan habis kau makan...(extra)

"JIKA KAU CINTAKAN ILAHI...hANyA DIA lah yang KEkAL AbAdI"



jadi...apa yang saya nak sampaikan????

ya..itulah dia...cuba tengok video2 comel dibawah ni dulu..nanti saya panjangkan lagi perbincangan kita ....
:ahaha:

khas untuk anda!!!



dan lagi..ini untuk anda jugak!!!




dah abih kan...kalau anda tengok video ni tadi...anda mungkin rasa...wah!!comelnya...

mungkin rasa..teringat si dia...

mungkin rasa rindu..dan sebagainya....

aiwah...semua perasaan ni adalah berasal dari CINTA...dan dipecah-pecahkan..melahirkan rasa


RINDU!!!

SAYANG!!!!

NAK KAWEEN!!!:ahaha:


memang ini lah fitrah manusia..Allah telah mencipta kita seindah-indahnya...dengan berperasaan....bersyukurlah kita dengan nikmat perasaan ni...jadi sentiasa ucapkan....


SUBHANALLAH...


ALHAMDULILLAH....


ALLAHUAKBAR!!!

cuba bayangkan anda menjadi robot...no reaction...mungkin ada reaction...tapi NO PERASAAN...ini mungkin akan menimbulkan boring...

saya nak tanya...adakah anda pernah melihat cita jepun..~ZETTAI KARESHI~

cita ni pun menonjolkan elemen cinta...even robot sendiri mau bercinta dan dicinta....

anda bagaimana???


saya tahu mesti ramai yang mahu bercinta...

namun..pilihlah cinta yang KEKAL...yang membawa kepada SYURGA...membawa kepada REDHA-NYA....




justeru...muhasabah balik...adakah kita benar2 rasa cinta kepada PENCIPTA KITA..RABBUL ALAMIN(Tuhan Sekalian Alam)...????

Tuhan yang telah menjadikan kita....

memberi kita nikmat...

TANGAN...(yang suka mengambil barang org..etc)

OTAK....AKAL....(yang suka berfikiran kotor..hijau ..kuning..hitam)

MUKA yang CANTIK tanpa kotoran degil dan jerawat....:blush:


KAKI...(tuk bberjalan..berdating dengan yang tersayang)

betulkah cara kita guna nikmat2 yang Allah bagi??

BERSYUKURKAH kita?????


apa BALASAN tuk kita untuk DIA...

YANG MAHA MELIHAT...

YANG SENTIASA MENDENGAR RINTIHAN KITA SETiAP KALI KITA MERINTIH...

YANG MEMAKBULKAN DOA KITA....


jadi...memang kita kena kaji balik jika rasa cinta KPD NYA tak melahirkan rasa RINDU untuk


SOLAT BERJEMAAH...

SOLAT MALAM....

BACA AL-QURAN...

BERSEDEKAH....

MEMBINA UKHWAH...

MEMBINA MASJID(konteks yang pelbagai~hehe)


dan sebagainya lah..anda ada akal..cuba anda fikir!!!










jadi..jika anda rasa tak mampu...pilihlah seseorang yang mampu menGUIDE kita kepada-Nya...HIDAYAH perlu dicari untuk Allah beri..bukan MENANTI sendiri..tanpa memikiri...

KEBESARAN-NYA..

berdoa lah MOGA DITETAPKAN IMAN~

PROMOTE BAIT MUSLIM~

di mansoura sekarang adalah musim sejuk..dengan adanya musim sejuk..bercambah la pulak musim nikah...tapi alhamdulillah...gunala cara yang halal...semoga pengantin-pengantin sekalian mendapat redha-Nya...saya pulak...masih menanti dan berdoa...siapalah yang sudi..??..silakan..tapi apa yang penting..bukan kerjasama dah aih...

"IMAN"

moga yang beriman~

rasanya saya tak perlu menghuraikan panjang lebar tentang

BAIT MUSLIM...

kerna sahabat2 saya sudah menjelaskan dengan bernas nya..sila baca link....


USTAZ DUKTUR...


UStAZAH DUKTURAH...


berdoalah Allah tetapkan iman kita~

insya-Allah~

saya hanya manusia biasa yang mampu menulis ini...semoga Allah memberi kefahaman kepada anda....
ameen~


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini






Dalam Melangakah Terkadang Diri d ujI Dengan Ujian Yg terasa Berat HinGGa dri Terduduk&menaNgis..Perit Terasa tP KetahuiLAh&RenungilaH KembaLi ke Dalam dri....MungKin Dia HadirKan air MaTa Tika itu UTk menJahiT KemBali SejaDah iMan yg Kian TerKoyak LanTAraN Ada LanGkaH2 yg TerSasaR dr KeikHlasn..SeEMOga dri d TetapKan iman..D Setiap KepayahAn ada KemanisAn..^_^

3 comments:

shaniza said...

Salam..
Cinta adalah perpautan jiwa seseorg terhadap sesuatu yg dipandang dpt melazatkan atau membahagiakan.
Allah SWT berfirman yg maksudnya:
"Katakanlah, jika kamu mencintai Allah maka ikutilah aku (Rasulullah SAW), nescaya Allah akan mengasihimu." Q.S. Al Imran: 31)

~HuSnA ZuBiR~ said...

slm ziarah...
eh, smart la,..tmpt komen dia..kt bubble nih..puas cri ktmna nk komen..rupa2nya, sini..huhu :P

肉圓不加大蒜Jason said...

徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社