START THE STEP!

START THE STEP!

Sunday, March 11, 2012

penulisan tiba-tiba


 salam alaik. uhhhhhhhhhhhhhhhhhh....satu keluhan dan batukan yang sangat panjang aku usulkan kat sini. pertukaran musim menyebabkan simptom ini adalah biasa. satu annoying kat orang lain mungkin. dua..ianya adalah KIFARAH DOSA. huhu...sangat-sangat lah lama tak melihat ke blog ni, blog mungkin sebagai salah satu USLUB DA'WAH. ya la sedar diri ini siapa. ingin melontarkan idea terbantut pulak, ingin berkata-kata tersekat-sekat. jadi, jangan risau, Allah jadikan setiap nya ada jalan. ini jalan aku pilih.

teringat satu kata-kata daripada DR SUHAINI-pakar anaesthatic dekat IJN  (thumbs up!) time ritu PERUBATAN PUSAT buat SEMINAR aku ada pergi la. satu kata-kata beliau sangat melekat dalam  kepala ni. BERUBAHLAH KE ARAH PENULISAN YANG LEBIH SERIUS!
aku ada gak la survey2 senior2 yang mantap tsaQofah depa, macam mna nak tulih dan ulas isu2 ni ek?

JAWAPAN---------->ada dalam inbox msg FB (maleh nak tulih T_T kat sini. huhu )




 dan satu la, kenapa kita kena dan perlu ke arah penulisan yang lebih serius
1. sebab kita adalah SYABAB! =pemuda!
2. Kita adalah MAHASISWA!
3.Kita adalah DAIE
4.kita adalah MUSLIM!
5.kita lah akan mencorakkan ke mana negara kita, kita yang akan membawa ahli keluarga kita, kita adalah salah satu sumbangan ke arah KHILAFAH ISLAMIYAH yang dijanjikan Allah!



akhir-akhir ini, aku melihat PERUBATAN semakin matang dalam gerak kerja yang dibuat. penglibatan ahli semakin bertambah. walaupun semua asyik berkata orang yang sama ja, hakikatnya semua ini perlu kepada masa, aku yakin PERUBATAN akan membina tapak nya sendiri suatu masa nanti asalkan dasar nya masih dengan Al-Quran dan Sunnah. di sini, aku menyatakan sokongan penuh ku UNTUK PERUBATAN!  dan aku jugak menyeru sahabat-sahabat lain untuk bersama PERUBATAN. kita bawak satu manhaj dan fikrah yang sama. ISLAH DIRI DAN AHLI. perlukan idea dan kerjasama dari semua orang yang MAHU terutamanya.
namun, kebelakangan ni, aku pelik dan bertambah pelik. muncul satu jemaah. bukan baru pun. agak lama la. seolah-olah mencari TAPAK dan PENGARUH untuk jemaah mereka. hairan BERMAIN-MAIN di fikiran sebab aktiviti yang sama saja dengan apa yang di anjur, tak dinafikan, semua mengatakan ini jalan dakwah yang kami nak bawak. kami ada niat kami.
ya...ya...dan ya...betul tu, namun, kita kena sedar, cuba kita perhatikan sekeliling kita, ramai orang yang sedar tentang islam(sbb zaman iT ni tak boleh nafi kalau kata tak tau), tapi masih tak mahu ikut ISLAM IS THE WAY OF LIFE~ jadi, kita sebagai yang sedar awai ni kena WAJIB sedarkan yang lain2 tu. dalam PERUBATAN sendiri ada wasilah2 kita sedia dah. kenapa dan kenapa aku sangat2 hairan kita nak jugak buat wasilah2 lain. ya...................kalau ada idea, kenapa tak datang ke PERUBATAN dan curahkan idea2, dengan itu cakap2 kosong PERUBATAN asyik orang yang sama ja akan terjawab. hakikat nya, semua ni atas kefahaman dan kemahuan sendiri. individu wajib mengambil peluang.

cuba cari jawapan kepada persoalan2 melalui wasilah2 yang disediakan. bertanya ustaz2....aku penah dengar satu kalam ustaz, aku tak ingt, sory, SESUATU YANG TERTUBUH HASIL DARI PERPECAHAN MAKA DIA AKAN BAWAK KEPADA PERPECAHAN. itu sangat2 aku nampak sekarang ni. ya Allah...satukan hati-hati kami. T_T
mintak maap kalau ada terkasaQ bahasa atau sebagainya. ini hanyalah pendapat aku atas kefahaman aku. ssesiapa tak puas hati bolehlah mencari kefahaman dari sumber2 lain. wallahu Taala a'lam~




 ~teringin nak baca buku ni, asyik dipromote DR MAZA~









Dalam Melangakah Terkadang Diri d ujI Dengan Ujian Yg terasa Berat HinGGa dri Terduduk&menaNgis..Perit Terasa tP KetahuiLAh&RenungilaH KembaLi ke Dalam dri....MungKin Dia HadirKan air MaTa Tika itu UTk menJahiT KemBali SejaDah iMan yg Kian TerKoyak LanTAraN Ada LanGkaH2 yg TerSasaR dr KeikHlasn..SeEMOga dri d TetapKan iman..D Setiap KepayahAn ada KemanisAn..^_^

3 comments:

nabila azmi said...

nice entry lalink!!!..=)=)=)

lavenderlover said...

great entry..miss u yan2..>_<

lavenderlover said...

thanks so much nasi & lauk ayam tu..mmg licin x dan bernafas km hentam..muahahaha..sdappp sgt2..lm dah x menyantap masakan yan2 yg mmg POWER kan..hehe..thanks awi2 my dear.. =)