START THE STEP!

START THE STEP!

Tuesday, May 10, 2011

BILA MANUSIA HILANG MALU!

بسم الله الرحمن الرحيم

salam alaik. izinkan saya guna perkataan aku untuk post kali ni. sebab apa? sebab aku geram tengok!
aku even umoQ muda lagi, 21 tahun(muda ka..T-T) ...tapi aku boleh menilai. apa dia kata media ni adil!haha!adil la sangat!aku boleh menilai, orang lain boleh menilai. nampak sangat MEDIA ni sangat lah CONTRA!

bukan aku nak mengUNGKIT! tapi. tengoklah isu revolusi mesir ritu. aku ni studi di mesir. kawan2 aku ada di mesir. bagaimana kita boleh ARIF sendiri tentang BOBROKnya MEDIA MASSA!arghhhhh!
ILMU UNTUK AMAL, BUKAN SECARA MENkninziR buta.

Dalam sebuah hadis riwayat Bukhari, Nabi S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Jika kamu tidak malu, buatlah sesuka hatimu."

Hadis ini merupakan sindiran dalam tegahan. Sifat malu itu adalah pokok akhlak yang mulia dan budi pekerti yang terpuji. Tidak payah diletakkan sifat malu ini di atas neraca akal pun sudah mengakui sebagai suatu sifat yang perlu ada pada diri manusia.






p/s: anda bijak!nilai sendiri. atau mungkin aku yang panas hati. harap maaf untuk post kali ni. tapi aku rasa PANAS!
~mahasiswa BEBAS politik KOTOQ!~
wallahua'lam~

we only can JUDGE in this world!but Allah knows everthing. moga TABAH dengan UJIAN2 ni.


okehlah. sambung baca buku. EXAM MODE~

opppss...lagi 1, nak menyahut KEMPEN ni, THANX longan TAG=)

 tag: 1.kak sarah basri, 2. cikgu wan
         3.adik EBONY (sory tatau nama.=)


jom2......wahai muslimah!jaga sifat MALUmu.. 

Dalam sebuah hadis, Nabi S.A.W bersabda yang bermaksud: "Terdapat 99 bahagian tarikan pada wanita berbanding lelaki, lalu Allah kurniakan ke atas mereka sifat malu." (Hadis riwayat Baihaqi)

Wanita, apapun yang dilakukannya akan mendapat perhatian lelaki, kalau dia berbuat baik, dikagumi, apabila berbuat jahat diminati, apabila dia memakai pakaian menutup aurat dilihat menawan, apabila berpakaian tidak menutup aurat (seksi) dilihat menggoda, dan macam-macam lagi yang menarik perhatian.
.











Dalam Melangakah Terkadang Diri d ujI Dengan Ujian Yg terasa Berat HinGGa dri Terduduk&menaNgis..Perit Terasa tP KetahuiLAh&RenungilaH KembaLi ke Dalam dri....MungKin Dia HadirKan air MaTa Tika itu UTk menJahiT KemBali SejaDah iMan yg Kian TerKoyak LanTAraN Ada LanGkaH2 yg TerSasaR dr KeikHlasn..SeEMOga dri d TetapKan iman..D Setiap KepayahAn ada KemanisAn..^_^

4 comments:

SYAZWANI SAJIRI WAN said...

tengs 4 da tagged ustazah~
ermmm~
malas da nk ambel kesah politik mesia. . .sumenye korup!!
penat owuh. . .sedih pn ade!!

Mohamadazhan hjDesa said...

salam ustzah

betul tu, kalau hilang malu rosak semuanya...makin teruk suasana poltik sekarang...

diharapkan pelajar2 lulusan di sana boleh pulang membawa pembaharuan =)

shahjiehan said...

mcm2 hal dunia sekarang~

~KiRaNa~ said...

selamat ulang thn ari lahir yna..welkam to 21club ")....kullu am waenti bikhair( aisyeh2...ada style x ckp arab?) ;p......aldabes for ur future...be a great dr ,ok?..