START THE STEP!

START THE STEP!

Sunday, May 29, 2011

DENGAN LAGU KU HARAP SAMPAI KEPADAMU~ISTIKHARAH MEMANGGILKU




بسم الله الرحمن الرحيم

salam alaik.
bukan nak BERJIWANG. tapi nak share dan memberi inisiatif kepada masalah cinta remaja kini yang makin parah dan nazak. untuk yang SINGLE tu. yang masih mencari. minta lah dari Allah.
dan jadilah yang baik. bukan hanya nak yang baik. insha Allah, Allah Maha Mengetahui segalanya.
moga yang terbaik Dia beri.

Perempuan yang jahat untuk lelaki yang jahat dan lelaki yang jahat untuk perempuan yang jahat, perempuan yang baik untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik.” (an-Nur':26)

buatlah istikharah~ada jalannya.
dan nak cakapnya, solat istikharah bukan hanya untuk cinta. exam boleh. minta supaya perkara harian kita buat dalam petunjuk Allah boleh. semua pergantungan kembali pada-Nya.
^_^

istikharah CINTA~by sigma~

ha, apa tunggu lagi, ada calon baik, dah istikharah minta petunjuk allah...ayuh!! ke langkah seterusnya selepas FARDHU MUSLIM....BAIT MUSLIM.

MOGA JUMPA DENGAN JODOH YANG BAIK~jodoh dan takdir~

link 
(kalau boleh wajiblah baca untuk tambah ilmu sebab penulisan saya tak banyak. jadi anda!sila tekan&baca!) 

               1.lelaki baik untuk wanita baik    2.lagi lelaki baik untuk perempuan baik  3.lagi link=)

wassalam dan selamat beramal~





Dalam Melangakah Terkadang Diri d ujI Dengan Ujian Yg terasa Berat HinGGa dri Terduduk&menaNgis..Perit Terasa tP KetahuiLAh&RenungilaH KembaLi ke Dalam dri....MungKin Dia HadirKan air MaTa Tika itu UTk menJahiT KemBali SejaDah iMan yg Kian TerKoyak LanTAraN Ada LanGkaH2 yg TerSasaR dr KeikHlasn..SeEMOga dri d TetapKan iman..D Setiap KepayahAn ada KemanisAn..^_^

13 comments:

saleem said...

sedap!!!
really touching me...

AL-QASSAM said...

ranjau2 kehidupan, penuh dengan me'hah ujian

SYAZWANI SAJIRI WAN said...

hampa nk kawen da ka??hehehe~

albanaT said...

>wan...


mna ada wan...masa panjang lagi...xsampai seru gi...single gi...xdak org masuk minang pun lagi...dan bnyk lagi perkara dan tanggungjawab perlu di laksana=)

p/s: wan dulu la..hehe

SYAZWANI SAJIRI WAN said...

aishhhh~
hahaha. . .
neyh, tulun cr calon la~bule???

Mohamadazhan hjDesa said...

insyaAllah =)

shahjiehan said...

ni yang rasa nk kawen nih

albanaT said...

>wan..hehe...bg ciri2 mai nk tulun cari=)

>azhan..insha Allah akan la tu..^_^...alhamdulillah.

>shahjiehan...ha..apa lg...cukup semua perkara yg diperlukan...agama...harta...tanggungjawab...sila2=)..didik generasi mujahid+mujahidah islam!

JARI YANG TERBARAI said...

kadang-kadang apa yang kita suka, itulah yang Allah tak suka...

kadang-kadang apa yang kita tak suka, itulah yang Allah paling suka

p/s: salam kenal ;)

albanaT said...

>jari terbarai


awt buh nama jari terbarai..takut dgQ..huhu...


satu kata2 yg bermakna!!syukron...

salam kenai=)

shahjiehan said...

xkeje lagi.. nk bg anak bini makan ape... huhuhu

jom baca dan komen ! !shahjiehan [dot] com ! !: Tony Blair baca Quran setiap hari

Syed Ahmad Fathi said...

Sedap bangat dua-dua.Thanks for sharing.

nahmy said...

assalamualaikum & salam ziarah. peringatan berlagu yg baik...