START THE STEP!

START THE STEP!

Saturday, June 18, 2011

UNTUK MU DUHAI ABAH~

بسم الله الرحمن الرحيم
salam alaik.

dari ku.

Open-mouthed smileAngelNerd smileRolling on the floor laughing

aku: assalamualaikum.
mama: waalaikumussalam w.b.t. sihat.
aku: mama sihat ka?..hehe
mama: sihat. kakak?
aku: sihat sangat2.
ayat pendahuluan yang selalu=)
mama: balik dak taun ni?
aku: tatau la mama.  bal tak balik. tak kan kakak nak balik. biaq kami dua raya kat sini ja la(dalam hati…T_T)
mama: kalau ikut mama..mama nak kakak dengan bal balik jugak..(huii gembiorra dengaQ)…tapi(ooooo..ada tapi lak)…kena tanya abah dlu la..T_T….nah cakap dengan abah pulak

_________________________________________


=)
aku: abah2!!haha. assalamualaikum.
abah: waalaikumussalam. hahahaha.
aku: abah sihat ka?
abah: sihat la…hohoho
aku:cam na abah?. ble ka balik…ngeh3
abah: tatau kat ang la.
aku: alah. duet abah. klu kakak balik tak kan bal tak balik. kesian pulak.
abah: ikut hampa la. uit hari ni HARI BAPAK. apa la.
aku: (dalam hati…ooooo..lupa..huhu) la..yaka. memang saja ja tepon tau dah hari bapak..ngeh3.(pada hai lupa) 

____________________________________
 

walaupun abah selalu tak ada respons. tapi dia selalu bagi nasihat. huhu. dah nama pun abah. tapi best la abah paling lawak.huhu.
dia lah murabbi. dia lah yang jaga aku waktu kecik. sampai besaQ. ada dalam proses aku nak besaQ, ada salah faham. merajuk. tapi abah sabaQ jugak dgn anaknya.
T_T
itulah abah. terbaik dari Allah!
alhamdulillah
^_^
antara nasihat dia:
1. baca al-insyirah pas semayang. moga tenang hati
2. baca 1000 dinar pas semayang jugak. nak bukak pintu rezki+tawakkal kepada Allah
3. jangan asyik tidoQSmile with tongue out
4. jangan tidoq petang
5. p bersenam.  gemuk tengok. haha
Nyah-Nyah
tapi yang penting aku ingat semua tu.Be right back
P/s: adikku kata tahun 4 kena tunang. biaQ betui. tak mau! sapa pulak nak kena tunang dengan aku.hua..Ninja

T_T
khas untuk abah~

DSC_0089

abah main time nak tangkap gambaQ.Sarcastic smile
aduii
^_^



Dalam Melangakah Terkadang Diri d ujI Dengan Ujian Yg terasa Berat HinGGa dri Terduduk&menaNgis..Perit Terasa tP KetahuiLAh&RenungilaH KembaLi ke Dalam dri....MungKin Dia HadirKan air MaTa Tika itu UTk menJahiT KemBali SejaDah iMan yg Kian TerKoyak LanTAraN Ada LanGkaH2 yg TerSasaR dr KeikHlasn..SeEMOga dri d TetapKan iman..D Setiap KepayahAn ada KemanisAn..^_^







3 comments:

Syed Ahmad Fathi said...

Aeman tuh lagu feveret dulu-dulu.

albanaT said...

>syed ahmad fathi

awt dlu2 ...la ni patut minat gi..best tu...sedih dan sayu...T_T

JARI YANG TERBARAI said...

selamat hari bapak... hmm gua kalo tepon bapak takde mende nak cakap, tak best la nak sembang dalam tepon, kena sembang depan2 die gak hahaha